پادگان 02 پرندک داخل پرانتز همون 02 شهید انشایی

وبلاگی برای سربازای اعزامی برج 8 سال 93 به بعد

پادگان 02 پرندک داخل پرانتز همون 02 شهید انشایی

وبلاگی برای سربازای اعزامی برج 8 سال 93 به بعد

وبلاگو ساختم که بچه های سرباز پادگان پرندک همدیگه رو سریع تر پیدا کنن
باهم آشنا بشن و بتونن بهم کمک کنن
اطلاعات لازم رو هم میدم خدمتتون که مشکلی براتون پیش نیاد
یا علی

  • ۰
  • ۰

سربازان ۲۰۲۵، تمام هوشمند به جنگ می‌روند
لباس هوشمند


پوشش سربازانی که دهه آتی برای عملیات‌های نظامی آموزش می‌بینند با امروز تفاوت فراوان دارد. لباس این سربازان به حسگرهای هوشمند مجهز شده است تا در قالب زره نظامی عمل کند و ضمن افزایش امنیت فرد، میزان آگاهی او از محیط پیرامون را بالا ببرد. مهم‌ترین بخش در این لباس هوشمند مربوط به کلاه آن می‌شود. کلاه جدیدی که برای نخستین بار در نمایشگاه DSEI از آن رونمایی شد بجز آنکه یک رایانه شخصی برای سرباز محسوب می‌شود، در آن واحد اطلاعات حیاتی را با فرمانده و دیگر سربازان نزدیک او به اشتراک می‌گذارد. این کلاه ایمنی به یک پردازشگر مرکزی مجهز شده است که در زیر پوشش پلاستیکی قرار دارد و به عنوان یک سیستم جامع تمام خدمات مورد نیاز سرباز را ارائه می‌دهد. تمام حسگرهایی که در کلاه و لباس‌های سرباز جاسازی شده‌اند با این پردازنده در ارتباط هستند و البته تمام آنها وزن بسیار اندکی دارند. در این کلاه یک ژنراتور کوچک و سبک جاسازی شده است که انرژی مورد نیاز برای پردازش اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آنها را تأمین می‌کند. این ژنراتور نیروی مورد نیاز خود را از فعالیت‌های بدنی سرباز و انرژی خورشیدی به دست می‌آورد و به هیچ منبع انرژی دیگری نیاز ندارد.

داخل کلاه در کنار هر یک از گوش‌ها هدفون‌های ثابت و هوشمند جاسازی شده‌اند که علاوه بر ارتقای قابلیت‌های ارتباطی، می‌توانند به صورت صوتی اطلاعات کاربردی را به سرباز انتقال دهند و شبیه به یک دستیار کاربلد با او صحبت کنند. البته هدفون‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در شنیدن صدای محیط پیرامون اختلال ایجاد نمی‌کنند و به عبارت دیگر سرباز ضمن دریافت اطلاعات صوتی، به صورت همزمان می‌تواند همه اتفاقات اطراف خود را هم زیر نظر بگیرد.

کلاه ایمنی هوشمند که بخشی از فناوری جامع FSV محسوب می‌شود، در بخش مقابل خود یک شیشه محافظ را جا داده است که این بخش در اصل یک نمایشگر کاربردی محسوب می‌شود. این شیشه هوشمند چند دوربین دیجیتالی را در خود جا داده است و می‌تواند پس از گرفتن اطلاعات دقیق، تصاویر مربوطه را برای سرباز به نمایش بگذارد. تصاویر و اطلاعاتی که روی این نمایشگر عرضه می‌شوند، بر اساس داده‌های مربوط به حسگرهای متصل به فناوری‌های پوشیدنی تولید شده‌اند. این حسگرها در ساعت مچی سرباز، لباس و سیستم‌های بیومتریک او وجود دارند.

 

 

  • ۹۸/۱۰/۲۱
  • shabro erfani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی